bofinkensanime.blogg.se

Första intrycket -Kamigami no asobi

Handling:

Vi lär känna Yui Kusanagi som tydligen är dotter till någon sorts Shintopräst eller något i den stilen.
Hon hittar ett mystiskt svärd som transporterar henne till en annan värld där hon träffar guden Zeus. Han i sin tur vill att hon ska åka till någon konstig internatskola i ett parallellt universum eller något och det är här det knäppa börjar!

Här kommer Zeus att lära ut betydelsen av kärlek till de olika gudar som också går i den skolan, i ett försök att stärka banden mellan gud och människa! Och självklart kommer det in en jävla massa onödig romans så att alla irriterande fangirls ska ha något att svärma runt som spyflugor. 

Mitt första intryck är "jaha, något mer de där östrogenstinna fangirlsen ska hålla på med då." Och ärligt talat känner jag inte så mycket för den. Stereotypt och konstigt, men jag kan för all del ha fel, så min nästa anime att se blir denna! Se fram emot min kommande recension!